7. ülesanne

Treenimine:

  • Tiina toodud näide on kooskõlas treenimise viisiga, kus õpetaja poolt on veebikeskkonda lisatud õppematerjalid kui juhised ja lõppeesmärgiks on ülesannete lahendamine vigadeta. Kuid antud stsenaariumi korral ei ole õpetajal võimalust õpilase arengut jälgida, sest ülesannete vastuseid ei salvestata.
  • Jaanika postitus Babbel’i keeleõppe keskkonna kohta (kasutasin võimalust teadmiste treenimiseks ja liitusin Babbel’i kasutajaks).
  • Erkki soovitatud keeleõppeveeb Lingvist

Modelleerimine:

  • Inge näide poistekoori harjutusstsenaariumist, kus “õpetaja (Inge näitel küll õpilased) modelleerib õppimiskäitumisi õppijatele ja need jäljendavad tema käitumist, luues oma kontseptuaalse mudeli tegevustest, mida on vaja tulemuseni jõudmiseks läbi teha” – väljavõte Inge postitusest: uue repertuaari omandamisel teavad poisid, et saavad osaleda rahvusvahelisel poistekooride fesivalil ja suuremal osal koorilauljatest on eelmisest suvest positiivne emotsioon laulupeost – see toimib nagu reklaam.” – st kooris osalejad on motiveeritud ja jäljendavad (modelleerivad oma käitumist) eelnevalt laulupeol osalenute näitel mudelit – kui harjutada, käia kooritunnis, pääseb lõpptulemusena laulupeole. “Indiviidid (siin kooripoisid) jäljendavad ja võtavad pigem omaks käitumist, mis järgib nende väärtushinnanguid.” (Pata).

Kognitiivne õpipoiss:

  • Heldi näide stsenaariumist: “3. Õpetaja suunab kasutama veebikeskkonna kasutamisjuhendit Koolielu leheküljel – õpilased hakkavad tegutsema ehk kaarti koostama ja andmeid sisestama juhendi järgi ja see on juba konstruktivism. Nad loovad uue kaardi enda andmetega ja teevad järeldusi.” Õpetaja modelleerib õppimiskäitumisi õppijatele ja need jäljendavad tema käitumist, luues oma kontseptuaalse mudeli tegevustest, mida on vaja tulemuseni jõudmiseks läbi teha. 

Toestav suunamine.

Tiina on oma postituses toonud õpistsenaariumi näiteid kunstiprojektide õpikust “Tähelepanu! Valmis olla! Kunst!”. Olen ise ka kursis antud õpikus pakutavate stsenaariumitega, mis järgivad toestava suunamise, järkjärgulise toetuse vähendamise printsiipi. “Toestamise protsess on dialoogiline. Toestavas dialoogis võib interaktsiooniakte vaadata paaridena või järgnevate interaktsiooniaktide jadadena, mis saavad alguse sissejuhatavast aktist. Toestamine saab alguse kas soovist, küsimisest, mingi tegevuse jälgimisest-ettenäitamisest või korraldusest (käsust või soovitusest).” (Pata). Õpistsenaariumid mainitud õpikus on üles ehitatud järgmiselt: sissejuhatava aktina õpetaja tutvustab projekti/loovtöö tingimusi, juhatab kätte materjalid, milledega õpilased tutvuvad iseseisvalt; sellele järgneb ajurünnak, praktiline töö ja viimases etapis toimub dokumenteerimine ja töö esitlemine.

Kasutatud K. Pata 7. loengu materjale

Link ülesandele 7

Advertisements

3 thoughts on “7. ülesanne

  1. Selle toestava suunamise varianti oligi kõige raskem leida. Päris seda, et tellingud oleks lõpufaasis eemaldatud, ma kusagil ei kohanud. Olen nõus, et kunstis on see kordades lihtsam kui näiteks keeleõppes.

    Meeldib

  2. No kui rääkida kujunditega, siis ka keeleõppes peab õpilane ideaalis jõudma seisundini, kus “tellingud eemaldatakse” ja keele valdaja pääseb
    omal käel lendu. N.ö õpipoisist hakkab meister saama.
    See on koht, kus mõistlik oleks igal õpetajal (ka lapsevanemal) taanduda. Ma ei tahaks uskuda, et see kusagil lihtsam oleks, kui asja tõsiselt võtta!

    Meeldib

Vasta teetuuemois-le Tühista vastus

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s