Eneseanalüüs I : projekt Digikuu 2015

5.-9. oktoober 2015

Ainekuude traditsioon on Sillaotsa koolis juba mitmeaastane. Oktoobrikuu kannab sel õppeaastal esmakordselt nimetust “Digikuu 2015”. Eesmärgiks oli propageerida koolis üle-eestilist progammeerimiskuud, motiveerida õpetajaid rakendama uusi tehnoloogiad ja digivahendeid õppetöö mitmekesistamiseks. Samas on IKT ja digitehnoloogia kasutamine kõiki õppeaineid läbiv ja lõiminguid võimaldav teema. Mulle, kui idee genereerijale, kuulus eestvedaja, haridustehnoloogilise toe ja juhendaja roll. Esimesel nädalal töötasin välja digikuu plaani:

  1. 8. okt osalemine haridustehnoloogina seminaril “Nutiseadmega nutiõpetajaks” – soovisin leida ideid, mida ainekuusse integreerida.
  2. 13. okt Sillaotsa Kooli õpetajatele õpitoa läbiviimine nutiseadme seminari info põhjal – et saadud ideid õpetajatele tutvustada, sest ainekuu on kõiki aineid lõimiv ja koostööd vajav.
  3. InformaatikaõpetajanaTartu Ülikooli korraldataval Scratch programmeerimiskoolitusel osalemine – oktoober on programmeerimiskuu. Eesmärk oli 4. ja 6.kl informaatikatundides käsitleda programmeerimist. Scratchi olin iseseisvalt varem katsetanud, kuid hätta jäänud.
  4. 14. oktoobril seiklusliku rakenduse Loquiz õpitoa läbiviimine Kanepi GM õpetjatele, 27. oktoobril Sillaotsa õpetajatele (Haridustehnoloogide talvekoolis 2015 läbimängitud, mis tekitas soovi mängu ka koolis kasutama hakata).
  5. Loquiz seiklusmängu korraldamine klassiti, oktoobri viimasel nädalal.
  6. Digikuu projekt klassiti: Aurasma rakenduse abil koostada klassi ühistööna valitud õppeaines või teemal digiöpik või digiposter 4. – 9. Kl + õpetajad. Valminud tööde tutvustamine isadepäeva üritusel. Vajadusel haridustehnoloogiline nõustamine (k.a. tunni ajal, kui õpetaja juhendab Aurasma rakenduse kasutamist).
  7. Psühhobussi tellimine kooli
  8. Kõik õpetajad teevad digitaalse kokkuvõtte (Padlet, Getwapps vm digitaalne sein) milliseid digirakendusi (äpid, veebitöövahendid) õppetöös kasutatab. Kokkuvõte lisatakse Digisilda kuu lõpus (hiljemalt nov. 1. nädalal).  Vajadusel haridustehnoloogiline nõustamine äpikogumiku koostamiseks õpetajatele.
  9. Nov. alguses kooli Digiõpetaja 2015 väljakuulutamine (Digisilla blogi kasutamine, arvutiklassi kasutamine, ipadide kasutamise, digikoolituste läbimise ststistika ja Web2.0 vahendite (nt blogid) kasutamise/loomise põhjal) novembri alguses.
  10. Novembri alguses Digikuu lõpuüritus – Isadepäev digitöötubadega (robootikanurk, programeerimistöötuba ja/või Psühhobuss jmt).

Digikuu tõotas kujuneda väga sisutihedaks. See oli väljakutse mulle, kas suudan plaanid realiseerida, kinni pidada ajagraafikust, ette valmistada õpitubadeks vajalikud materjalid, teha kahe kooli digiblogidesse õpitubadejärgsed kokkuvõtted. Ja nagu ikka, tähendavad sellised ülekoolilised projektid lisakoormust ka õpetajatele. Teine väljakutse tuleneski just sellest asjaolust – kuidas reserveerida oma lennukas digikuu plaan nii, et motiveerida õpetajaid, et väljapakutud töövahendid ja keskkonnad tekitaksid spontaanse tegutsemistuhina. Avalikustasin oma plaanid meie õpetajate Facebooki grupis – tagasiside oli väga positiivne ja paljutõotav. Vahepalaks olgu mainitud, et kasutame õpetajate gruppi FBs kiireks infovahetamiseks, tagasiside saamiseks. Oleme sellega nii ära harjunud, et teisiti ei kujuta enam ettegi.

Oma plaanidele tagasi vaadates pean taaskord tõdema, et tuleb olla õigel ajal õiges kohas. Hea sisetunde tekitavad tõdemused, kui tabad, miks kusagil osalemine võib kasulik olla. Näiteks haridustehnoloogide talvekoolis Taageperal osalemiselt sain just ideed kutsuda ka meie kooli Psühhobuss, võtta kasutusele õppetöös Loquiz rakendus; prorgammeerimiskuu teema tekitas minus idee lisada programmeerimiskursus ka informaatika töökavasse ja Pärnu Vanalinna kooli haridustehnoloogi sõnavõtust HITSA nutiseminarilt sain suurepärase idee pakkuda ka isadele kooli üritusel võimalust oma oskusi programmeerimises testida.

8. oktoober

Osalesin HITSA poolt korraldataval seminaril Tallinna Teeninduskoolis “Nutiseadmega nutiõpetajaks”. Seminari kokkuvõtte lisasin Sillaotsa Kooli digiblogisse. Positiivne, et seminari ettekandeid võib ka järelvaadata. Ideederohkeks minu jaoks olid Pärnu Vanalinnakooli sõnavõtt, Liisi Griffeli demonstratsioon digitaalsete võluõpikute loomisest Aurasma rakenduse abil, Meeri Silla poolt tutvustatud interaktiivse tahvli võimalused, Kalev Pihli poolt nutiseadmete turvalisuse teema käsitlemine. Seminarijärgselt olin väga positiivselt meelestatud, sest just sellelt ürituselt sain kaks head ideed, mida kooli digikuu projektis kasutada: Aurasma liitreaalsuse rakendus ja programmeerimistöötoad isadepäeval.

Järgmise nädala üleanneteks on Sillaotsa Koolis tutvustada digikuu tegemisi õpetajate infotunnis, ette valmistada õpitubade materjalid, viia läbi uusi töövahendeid tutvustavad töötoad ja teha õpitubadejärgsed kokkuvõtted Sillaotsa Kooli Digisilda ja Kanepi GM digiblogisse, viia läbi õpitoad. 15. oktoobril osalen vaatluspraktikal Tartu Erakooli haridustehnoloogi, Liisi Griffeli juures.

Advertisements

One thought on “Eneseanalüüs I : projekt Digikuu 2015

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s